Na zijn productie met Jack Nicholson rond de jaren ‘75, The Passenger en zijn video-experiment The Mystery of Oberwald richtte Michelangelo Antonioni zich op zijn bekende soort film die hem beroemd maakte, zoals _L’avventura_ en L’eclisse. Een sjieke ontleding van romantiek in modern Italië.