Impression of a War
Al meer dan 70 jaar lang wordt Colombia geteisterd door gewapende conflicten. Door de jaren heen zijn de grenzen van het conflict vervaagd. Een klimaat van gegeneraliseerd geweld heeft zich langzaam in de hele samenleving genesteld.
Deze docu van de in Colombia geboren en in Frankrijk woonachtige auteur Camilo Restrepo, die de Zilveren Luipaard won, verweeft allerlei beelden om het proces waarmee geschiedenis wordt geconstrueerd in twijfel te trekken. Een poëtische kijk op conflict en de vele gedaantes die geweld kan aannemen.