It’s Only the End of the World
Na 12 jaar vervreemding keert een schrijver terug naar zijn geboorteplaats om zijn aanstaande dood aan te kondigen aan zijn familie. Maar zijn moeder, onstuimige broers en zussen en schoonzus hebben hun grieven te uiten. Als wrokgevoelens naar boven dreigen te komen, ontstaan er ruzies en vetes.
Canadees enfant terrible Xavier Dolan won de Grote Juryprijs in Cannes voor zijn bombastische portret van een familiereünie met onder andere Marion Cotillard, Vincent Cassel, Léa Seydoux, Gaspard Ulliel en Nathalie Baye! Een zure thuiskomst leidt tot geschreeuw, vertrouwelijkheden en onthullingen.