Marianne, een arts, en Tor, een verpleegkundige, vermijden relaties. Nadat ze elkaar ontmoeten op een veerboot waar Tor op zoek is naar losse contacten, onderzoekt Marianne de mogelijkheid van spontane intimiteit en stelt ze maatschappelijke normen ter discussie.