Op een sportinternaat wordt de jonge boksster Camille op het nippertje door zijn beste vriend Matteo gered van een dodelijk ongeluk. Terwijl de angst langzaam aan hem knaagt, begint hij te twijfelen aan zijn passie voor het boksen en zijn hechte vriendschap met Matteo.
In Valery Carnoy’s speelfilmdebuut wordt de grillige wereld van het jeugdboxen teruggebracht tot zijn kernwaarden: discipline, gehoorzaamheid en opoffering. Door ruimte te bieden aan de bevrijdende kracht van de verbeelding, weet Wild Foxes de eisen van de topsport te temperen met kameraadschap.