In een turbulent Caracas begraaft Adelaida haar moeder en keert ze terug naar een thuis dat is ingenomen door een gewelddadige militie. Terwijl de samenleving om haar heen instort, moet ze alles op het spel zetten om te overleven, inclusief haar identiteit.
Tegen de achtergrond van de gewelddadige politieke onrust van 2017 destilleert dit krachtige Venezolaanse drama een angstsfeer tot spannende scènes van hardnekkig overleven. Zonder heroïek te vertonen, houdt It Would Be Night in Caracas vast aan kleine sprankjes verzet in dystopische duisternis.