Leningrad Cowboys: These Boots
De videoclip voor “These Boots” van de Leningrad Cowboys. Een geschiedenis van Finland tussen 1952 en 1969, beginnend met de geboorte van een Leningrad Cowboy, die al snel de genot van het drinken, de liefde en de Finse sauna’s ontdekt.
Ook nieuwsgierig naar de Leningrad Cowboys als baby’s? Eens gezien, nooit vergeten in deze videoclip voor hun cover van de Nancy Sinatra-klassieker. Aki Kaurismäki duikt in de jeugd van de band in deze gestoorde vertoning, die ook dienst doet als een fantasierijke les in cultuurgeschiedenis.