Lola
De verveelde Roland ontmoet Lola, de man op wie hij verliefd was in zijn tienerjaren. Lola is nu een cabaretdanser en alleenstaande moeder. Ze hoopt dat de vader van haar kind, die haar tijdens de zwangerschap in de steek liet, terugkomt. Roland wordt opnieuw verliefd op haar.
Jacques Demy’s eerste speelfilm ademt de geest van de beginjaren van de Franse Nouvelle Vague, danst op de iconische muziek van Michel Legrand en wordt omlijst met prachtige melancholie door Raoul Coutard. Anouk Aimée is weemoedig maar betoverend als Lola, het titulaire object van onze affectie.