Een ontdekkingsreis wordt een verhaal over acceptatie en ouderliefde in Lola Pater, waarin de bijzondere Fanny Ardant een transgendervrouw speelt die in contact komt met haar onbekende zoon. Met een balans tussen melodrama en lichtvoetige humor is de boodschap duidelijk: omarm je identiteit.