My Neighbours and Their Japanese Ghosts
Ouderen worden geïnterviewd over de herinneringen die ze hebben aan de Japanse soldaten die eind jaren ’30 China bezetten. Sommigen herinneren het zich, anderen niet, maar ze vertellen verhalen over een lang vergeten periode.
Actrice en filmmaker Yang Lina, op festivals gelauwerd om haar krachtige familiedrama Spring Tide, bewees eerder al haar empathie voor het leven in de marge van de samenleving met dit hartverwarmende, inzichtelijke stukje observerende cinema. Een levendige meditatie over de act van het herinneren.