Personal Shopper
Maureen, midden 20, is een personal shopper voor een beroemdheid. De job betaalt haar verblijf in Parijs, de stad die ze weigert te verlaten zolang ze geen contact legt met haar tweelingbroer die daar overleed. Alles wordt echter ingewikkelder wanneer een mysterieus persoon contact met haar opneemt.
Deze beklemmende karakterstudie, die zich afwisselend in Londen en Parijs afspeelt, is een spookverhaal dat het reële en het bovennatuurlijke met elkaar verbindt. De film, waarin Kristen Stewart verdriet tastbaar maakt, bezorgde Assayas de prijs voor beste regisseur in Cannes.