Verleden en heden, vlees en as, het immense en het oneindig kleine: Gianfranco Rosi’s verbazingwekkende, in Venetië bekroonde documentaire is een gemarmerde studie in hoog contrast. Haarscherpe chiaroscuro-fotografie toont een actieve vulkaan voor de elementaire geometrieën van het leven.