Potiche
In een Franse burgerlijke provincie in 1977 is Suzanne de onderdanige huisvrouw van de rijke industrialist Robert Pujol, een tirannieke manager in een paraplufabriek. Wanneer werknemers staken en Robert gijzelen, vervangt Suzanne hem en bewijst ze dat ze een sterke en assertieve vrouw te zijn.
François Ozon’s heerlijke pastiche van burgerlijk chauvinisme uit de jaren ’70 mondt uit in een burleske komedie over vrouwelijke empowerment. Potiche, met Catherine Deneuve en Gérard Depardieu die aangetrokken tegenpolen spelen, is een hilarisch portret van klassenconflict-mayhem.