De katholieke Margot, een troonopvolgster tijdens het 16de eeuwse bewind van Karel IX, zit vast in een gearrangeerd huwelijk te midden van een godsdienstoorlog tussen katholieken en protestanten. Ze hoopt te ontsnappen met haar protestantse minnaar, maar wordt gevangen gehouden door haar familie.
Isabelle Adjani leverde een van haar beste prestaties in deze bewerking van Alexandre Dumas die na een tumultueuze productie de Juryprijs in Cannes won. Queen Margot is een Shakespeareaans epos dat zich afspeelt ten tijde van de Franse Godsdienstoorlogen. Een prachtig gerestaureerde klassieker.