Redemption
1975. Een kind schrijft aan zijn ouders in Angola over hoe triest Portugal is. In 2011 herinnert een oude man in Milaan zijn eerste liefde. In 2012 vertelt een man in Parijs zijn dochtertje dat hij nooit een echte vader zal zijn. In 1977 kan een vrouw in Leipzig een opera van Wagner niet vergeten.
Deze korte film van Miguel Gomes, die voortborduurt op zijn eerdere succes (Tabu), is het werk van een fervente cinefiel. Gomes verkent filmgeschiedenis en filmvorm met een ironische, meerstemmige, epistolaire structuur. Verheug je op een gastrol van een andere geweldige regisseur, Maren Ade!