Soliloquy
In Soliloquy, onderdeel van de Kita’s World serie, creëert Martine Syms de digitale avatar Kita, die optreedt als cultureel commentator, en zich uitspreekt over bewustzijnsvragen binnen de systemen van ras, kapitalisme en technologie.
De hele wereld is een webpagina, en de hedendaagse soliloquy wordt gebracht door een muziekvideo-dj die eruitziet alsof ze gemaakt is in The Sims. Opmerkzaam en speels distilleert Martine Syms de oneindige loop van het post-internet leven in een zeven minuten durende gepixelde hip-hop hemel.