Something Horizontal
Stroboscopische beelden van Victoriaanse huiselijke oppervlakken en geometrische schaduwen transformeren de fysieke wereld in een impressionistische fantasie. Elders duikt een spook op uit de diepten van de Duitse expressionistische cinema.
De griezelige korte film van Blake Williams wordt begeleid door geluiden van sirenes en een draaitafel met niets om af te spelen. Door maximaal gebruik te maken van de prismatische mogelijkheden van 3D, baant deze hypnotiserende film zich een grillige weg door tien betoverende minuten.