Telvin betekent ‘transformatie van het ene wezen naar het andere’ in de soeficultuur. Deze documentaire volgt een driekoppige band op een reis door Anatolië, waarbij ze ‘Telvin’ interpreteren door Anatolische liederen te vermengen met jazzmuziek.