The Celluloid Closet
De representatie van de LGBTQ+-gemeenschap in Hollywood wordt teruggevoerd van vroege gecodeerde afbeeldingen en schadelijke stereotypen tot meer open en genuanceerde weergaven. Vertelster Lily Tomlin reflecteert op de rol van cinema in het vormgeven – en vervormen – van queer zichtbaarheid.
The Celluloid Closet is een diepgaand onderzoek naar de ondertoon van een eeuw cinema en staat vol met gevoelige observaties over de manier waarop homoseksualiteit in Hollywood wordt afgebeeld. Met acteurs als Tom Hanks en Susan Sarandon, is deze documentaire even vermakelijk als verhelderend.