Tussen twee experimentele, persoonlijke liefdesverhalen—Memoires d’un juif tropical en Romamor,—schreef en maakte Franse filmmaker Joseph Morder The Dead Tree. Het is een verhaal over een toevallige romance en een even impressionistische, wellicht melodramatische, dialoog tussen twee uitersten.