De onstuitbare Márta Mészáros maakte haar speelfilmdebuut met dit charmante en treurige verhaal over de zoektocht van een jonge vrouw naar haar familie. The Girl, met de Hongaarse popster Kati Kovács in de hoofdrol, plaatst traditie en een jeugdige, seksueel bevrijde moderniteit tegenover elkaar.