The Hand
Hong Kong, jaren ’60. Zhang, een verlegen kleermakersknecht, is gefascineerd door zijn veeleisende klant, juffrouw Hua. Ze verleidt hem om er zeker van te zijn dat hij haar echt zal herinneren bij het ontwerpen van haar kleding. Na deze intieme ontmoeting ontwikkelt zich een band tussen de twee.
Wong Kar Wai’s deel van de omnibusfilm Eros wordt voor het eerst gepresenteerd in de verlengde versie. Terugkerend naar het Hongkong van de jaren ’60 voor een spel van verlangen en onderdrukking, gebruikt Wong in The Hand een meer klassiek register, op weg naar een coda die tot zijn beste behoort.