De wind van verandering waait door Parijs in een zowel intimiderende als bevrijdende tijd voor een moeder en haar kinderen. Charlotte Gainsbourg is op haar betoverendst in dit drama, dat in de voetsporen treedt van de grote Éric Rohmer door het menselijk bestaan teder en nauwkeurig te observeren.