The Sign of Leo
Rohmer’s speelfilmdebuut toont de kringen van de Parijse bohème in de jaren ’50 en de beproevingen van het kunstenaarschap. Dit New Wave-drama geproduceerd door Chabrol (en met een opvallende cameo van Godard!), was misschien geen commercieel succes, maar won toch de harten van vele cinefielen.