Net als de uurwerken waarop de hoofdpersoon nauwlettend toeziet, is dit gewaagde verhaal over socialistisch activisme een staaltje precisiewerk. Unrest, een Berlijnse prijswinnaar van de Zwitserse rijzende ster Cyril Schäublin, is even nauwgezet geconcipieerd als stilistisch speels.