8 Women
Een familie verblijft in een afgelegen herenhuis in het Frankrijk van de jaren ’50. De patriarch wordt echter vermoord teruggevonden, en de moordenares kan slechts één van de acht vrouwen zijn. De telefoonkabel is doorgeknipt, de auto start niet en een sneeuwstorm houdt de vrouwen gevangen.
Moord op z’n Frans! Als meester van donkere character studies als Swimming Pool gooide François Ozon in deze goed ontvangen mysterieuze musicalkomedie het over een lichtere boeg. Een heerlijke film, met een Frans sterrenensemble met onder meer Catherine Deneuve, Isabelle Huppert en Fanny Ardant.