Ash Is Purest White
Bin is een gangster wiens leiderschap eindigt wanneer een rivaliserende bende op zijn terrein aast. Om te voorkomen dat hij wordt gedood, vuurt Bin’s vriendin een pistool af en krijgt vijf jaar gevangenisstraf. Als ze vrijkomt, hoopt ze de draad weer op te pakken, maar de tijden zijn veranderd.
Mocht er nog meer bewijs nodig zijn: Ash is Purest White bevestigt Zhao Tao als een van ‘s werelds meest fascinerende actrices. Jia Zhangke’s opzwepende gangsterepos is een wijdvertakte, chromatisch geladen thriller die zich afspeelt aan het begin van China’s kapitalistische stormloop.