Call Me Marianna
Marianna is een aantrekkelijke 40-jarige vrouw die haar ouders aanklaagt om een geslachtsverandering te krijgen. Vervreemd door haar moeder, en haar beste vrienden afwijzend, zoekt ze heil in een theatergroep. Daar probeert ze haar situatie te begrijpen met een stuk gebaseerd op haar verleden.
Deze prijswinnende documentaire is een portret en een artistieke uiting van innerlijke strijd, en onderzoekt de uitdagingen waarmee transgenders worden geconfronteerd. Hoewel de film diepgeworteld is in de Poolse cultuur van Marianna’s opvoeding, biedt het een universele les in moed en waardigheid.