Jonathan en Sandy delen een fascinatie voor vrouwen. Hun meedogenloze achtervolgingen worden competitiever en schadelijker en ze komen in een vicieuze cirkel van meisjes, drank en onvervulde gevoelens. Ze realiseren zich te laat dat ze in de oorlog tussen de seksen hun eigen ergste vijand zijn.
Carnal Knowledge, een van dé New Hollywood films, is een vaak over het hoofd gezien pareltje in de carrière van Jack Nicholson en Mike Nichols. Deze studie van intimiteit is een anti-romcom voor de eeuwigheid, een vernietigend portret van vrouwenhaat, mannelijk ego en de vrouwen die achterblijven.