Het stadhuis van Boston staat ten dienste van zowel overheidsfunctionarissen als burgers. Tijdens een reeks raadsvergaderingen behandelen burgemeester Martin J. Walsh en medewerkers een breed scala aan onderwerpen, van huisvesting en immigratie tot politiestrategieën en feestelijke ceremonies.
Frederick Wiseman, een van de grootste documentairemakers aller tijden, heeft het genre gevormd met zijn scherpzinnige observaties van Amerikaanse instellingen. Zijn nieuwste film City Hall is veelomvattend, boeiend en kijkt naar de schoonheid en frustraties van lokaal bestuur en gemeenschap.