Inshallah a Boy
In het moderne Jordanië moet Nawal (30) na de dood van haar man vechten voor haar enige dochter. Het krijgen van een zoon lijkt in deze regio de enige oplossing.
Amjad Al Rasheeds krachtige debuut, de eerste Jordaanse film ooit vertoond in Cannes, toont de juridische en sociale strijd waarmee alleenstaande moeders in het land te maken krijgen. Mouna Hawa’s emotionele rol brengt op indrukwekkende wijze de onstuitbare kracht van moederliefde tot uiting.