Jerichow
De oneervol ontslagen Afghanistan-veteraan Thomas keert terug naar zijn geboortedorp Jerichow. Ali, een Turks-Duitse zakenman en eigenaar van een snackbarketen, huurt hem in als chauffeur. Op dat moment ontmoet Thomas Laura, de aantrekkelijke vrouw van zijn baas. Een driehoeksverhouding ontstaat.
Met Nina Hoss in de hoofdrol is Jerichow een stijlvolle genreoefening die de grenzen van de thriller verkent. Het put deels uit James M. Cain’s The Postman Always Rings Twice en biedt een noir-geïnspireerd verhaal over verlangen, jaloezie en bedrog, doordrenkt met kritiek op kapitalistische ambitie.