La femme de mon frère
Nadat ze geen baan als filosofiedocent heeft kunnen vinden, moet de 35-jarige Sophia “tijdelijk” bij haar oudere broer Karim intrekken. Hun onbreekbare band wordt op de proef gesteld wanneer Karim verliefd wordt. Sophia voelt zich in de steek gelaten en wordt gedwongen eindelijk volwassen te worden.
Monia Chokri, de ster uit Xavier Dolans Heartbeats, maakte haar regiedebuut met deze charmante komedie over een broer en zus die elkaar niet met rust laten. Wederzijdse afhankelijkheid en een gebrek aan eigenwaarde zijn slechts enkele obstakels op de hobbelige weg naar geluk van de hoofdpersoon.