Madres paralelas
Janis en Ana ontmoeten elkaar in het ziekenhuis. Beiden zijn single en per ongeluk zwanger geworden. Janis, van middelbare leeftijd, heeft er geen spijt van. De puberende Ana is bang. Er ontstaat een hechte band tussen de twee, die hun leven op een beslissende manier zal veranderen.
In deze zevende samenwerking met Pedro Almodóvar zet Penélope Cruz misschien wel haar beste rol neer. Parallel Mothers mengt levendig melodrama met een indringende ondervraging van het historische trauma van Spanje en behoort tot de beste films uit het oeuvre van de maestro.