Merci pour le Chocolat
Wanneer de vrouw van de pianist André verongelukt, hertrouwt hij met zijn eerste vrouw, de chocolatier Mika. Samen met zijn zoon Guillaume leiden ze een perfect gezinsleven. Maar wanneer de jonge pianiste Jeanne arriveert, wordt het duidelijk dat niet alles zo goed is als het lijkt.
Toen Chabrol haar vroeg of ze een pervert wilde spelen, zei Huppert enthousiast “Ja!”. Zo ontstond deze zoet getitelde karakterstudie die een bittere nasmaak achterlaat. Onder het gladde vernis van chique interieurs en burgerlijkheid, groeien stilletjes duistere driften.