Mishima: A Life in Four Chapters
25 november 1970. De veelgeprezen Japanse auteur Yukio Mishima gaat zijn laatste dag tegemoet. Flashbacks uit Mishima’s verleden verweven met scènes uit zijn werk en onthullen de innerlijke onrust van een man die probeerde een onmogelijke harmonie te vinden tussen zichzelf, kunst en de maatschappij.
Voor de honderdste geboortedag van Yukio Mishima herbekijken we een van de grootste biopic-experimenten. Op basis van het leven en de kunst van het Japanse icoon, harmoniseert Paul Schrader een reeks gebroken schetsen in een ravissant, expressionistisch treurspel voor gewelddadige transcendentie.