Rafaela en Gabriela zijn jonge vriendinnen wier mooie leven uiteenvalt als Rafaela ontdekt dat ze zwanger is. Ze wil een abortus, maar in Chili is dat illegaal. Ze nemen het op tegen het vijandige systeem om een veilige abortus voor Rafaela te garanderen en vechten om hun vriendschap te behouden.
Alexandra Hyland, een rijzende ster in de Chileense filmwereld, maakt haar debuut met dit scherpe verhaal over vriendschap. Outsider Girls balanceert behendig tussen komedie en drama en gooit een bom op het gezondheidszorgsysteem met een krachtige oproep voor reproductieve rechten.