De jaren verstrijken, maar Hitchcock’s horrorfilm veroudert niet—het wordt alleen maar enger en vreemder. De meesterlijke afwisseling tussen locatie en studio, donkere humor en duistere visies met Tippi Hedren’s sublieme heldinnenrol maakt dit een onovertroffen filmervaring.