The Fall of Sir Douglas Weatherford
Kenneth werkt als gids en verkleedt zich daarbij als de beroemdste historische figuur van het dorp, Sir Douglas Weatherford, die Kenneth als zijn voorvader beschouwt. Wanneer het dorp de opnamelocatie wordt voor een serie leidt zijn obsessie met de hoofdrolspeler tot een neerwaartse spiraal.
Deze ontroerende film, die op charmante wijze doorspekt is met de excentriciteit en de humor waar de Britse satire zo van houdt, zet lokaal erfgoed tegenover modern amusement. Als een man die niet in deze tijd thuishoort, stort de Schotse acteerlegende Peter Mullan zich in die botsing van culturen.