The Farewell
De Chinees-Amerikaanse Billi keert terug naar China wanneer bij haar oma terminale kanker wordt ontdekt. Ze worstelt met de beslissing van haar familie om oma in het ongewisse te laten over haar eigen ziekte terwijl ze een geïmproviseerde bruiloft organiseren om oma nog een laatste keer te zien.
Lulu Wangs doorbraak op Sundance is een wrange indiehit die duellerende culturele identiteiten onderzoekt vanuit het standpunt van een Chinees-Amerikaanse vrouw. Dit emotioneel resonerende komedie-drama, een diep persoonlijk verhaal voor Wang, slingert heen en weer tussen vreugde en verdriet.