The So-called Caryatids
Een documentaire over de caryatiden van Parijs, onder begeleiding van de poëzie van Baudelaire en ondersteund door de muziek van Offenbach. Dit zijn naakte of halfnaakte vrouwelijke beelden die in talloze vormen van architectuur kunnen worden teruggevonden; zoals architraven, friezen en balkons.
Met haar herkenbare voice-over en haar dwalende observaties, struinde Agnès Varda door de straten van Parijs om de kariatiden te onderzoeken, de decoratieve vrouwelijke beelden die de gebouwen ondersteunen. Met poëzie, zang en historische anekdotes neemt Varda ons mee op een architectonische tour.