Vagabond
Een klassieker in Varda’s filmografie: deze film is onverbiddelijk in het neerzetten van een onvermurwbare vrouw met een de gedurfde vertelstructuur. Als winnaar van de Gouden Leeuw is dit zowel een onderstreping van het humanisme van de regisseuse als haar kritische blik op sociale vooroordelen.