Written on the Wind
In een oliestadje in Texas neemt de rijke maar getroebleerde Kyle Hadley zijn nieuwe vrouw Lucy mee naar huis, wat voor spanningen zorgt met zijn trouwe vriend Mitch en zijn onvoorspelbare zus Marylee. Terwijl jaloezie en verlangen groeien, dealt de familie Hadley met rivaliteit en zelfvernietiging.
Lust en impotentie, drank, oliegeld en familietelgen—bovendien een hunkering voor erkenning, voor liefde. Douglas Sirk’s melodrama is zo serieus als cinema kan zijn. Alleen hij versterkt het allemaal: de kleuren spatten eraf samen met gekwelde neuroses en stormachtige libido’s—niets houdt zich in.