You Only Live Once
Joan is de secretaresse van de openbare verdediger in een grote stad. Ze is verliefd op een beroepscrimineel genaamd Eddie, maar ze gelooft dat hij eigenlijk een goed mens is dat veel moeilijke tijden heeft gekend.
In de tweede Hollywoodfilm van de in Oostenrijk geboren auteur Fritz Lang spelen de film noir sterren Sylvia Sidney en Henry Fonda. Met grote invloed van andere Bonnie en Clyde filmversies is Lang’s romantische meesterwerk een eerbetoon aan alle geweldige films die hij maakte in Amerika.