All the Beauty and the Bloodshed
Nan Goldin, celebrated photographer and opioid crisis activist, reflects on her life through slideshows, interviews, and archival footage. From her formative years in New York’s art scene to her present-day campaign against the Sackler family, she traces her evolution as both artist and advocate.
Ablaze with determination and verve, Laura Poitras’s collaboration with artist and activist Nan Goldin was the second documentary ever to win the Golden Lion at Venice. Tracing a lifetime of raw survival and passionate protest, it is an ardent ballad to our autonomy from Goliath-like power.