Des ombres dans la maison
Gustavo, 15, spends his days in a social center run by the Evangelical Church. His mother, Giselle, has problems with alcoholism. She is summoned to the center where she meets Valeria, the social worker responsible for reporting to the authorities to validate or not the custody of the children.
Justine Triet’s fascination with individual and group dynamics is already present in this early work, shot in the city of São Paulo. Focusing on the effects of addiction and financial instability on a struggling family, this intimate documentary highlights the scarcity of social resources in Brazil.