Gertie the Dinosaur
Winsor Z. McCay bets another cartoonist that he can animate a dinosaur. So he draws a big friendly herbivore called Gertie. Then he get into his own picture. Gertie walks through the picture, eats a tree, meets her creator, and takes him carefully on her back for a ride.