Le garçu
After an ultimate crisis of jealousy, Gérard and Sophie split. Unpredictable and invasive, Gérard regularly invites himself to Sophie’s place to see their son, the 4-year-old Antoine. With Antoine, Gérard feels like he has never loved so much and has never felt so loved.
Maurice Pialat is as brutally honest about humanity as ever in his profoundly introspective final film. Co-written with his wife and starring his own son alongside Gérard Depardieu, this splintered family portrait puts paternal ties under scrutiny. For the French master, they hold even as they fray.