The Legend of Yasar Kemal
The life of legendary writer Yaşar Kemal is depicted through his words and those of close friends. Using unpublished footage, audio, and documents, the film portrays his epic journey, literature, and worldview.
A defiant portrait of artistic courage and political conviction, Aydın Orak’s intimate documentary captures the indomitable spirit of a literary icon. Resonating with countless histories of oppression, this thoughtful film becomes a testament to the enduring power of words to challenge and inspire.