Tortoise Under the Earth
The grieving couple in Shishir Jha’s quietly lyrical film express themselves largely through song and ritual, blurring the boundaries between personal pain and communal trauma. Still takes capture their helplessness in the face of brutal changes in their environment, but also their unwavering love.